10 Eylül 2016 Cumartesi

Gayrimenkulünüz Pazarlanıyor mu?

Hakettiği Pazarlama Yapılıyor mu?


SAHİBİNDEN satmak/kiralamak ile GAYRİMENUL DANIŞMANI ile çalışmak arasında fark olmalı, öyle değil mi?

Yoksa bir kaç fotoğraf ve iki satır açıklama ile herkes web sitesine ilan verebilir.
Cep telefonunu yazıp SATILIK/KİRALIK afişi de pekala asabilir. Evi gösterebilir.

Ne kadar da basit görünüyor değil mi? EVET basit ama o kadar da kolay değil...

Kafanızda karar verdiğiniz andan itibaren süreci başlatmış olursunuz.

Mülkün satışa hazırlanması, pazarlanması, adaylara sunumu, müzakere süreçleri, protokol yapılıp kapora alınması, kapanış ve tapu/kontrat yapılması ve mülkün yeni sahibine teslim edilmesi...

Doğru zamanda, doğru alıcı/kiracı adayına ulaşmak gerek aynı zamanda da fiyatın doğru olması gerekir.

Bana göre bu süreçdeki en önemli husus bahse konu mülke ilgi/ihtiyaç duyan gerçek alıcı/kiracı adayının bulunma aşamasıdır.

Gayrimenkul Danışmanı ile  yaptığınızda görüşmede, danışmanınız size bazı vaadlerde bulunacaktır. "Şu kadar sürede satarım, şu fiyattan kiralarım" gibi..

Canınızın yongası olan mülkünüzü emanet ettiğiniz danışmanınıza güveniyorsunuz.


Nasıl pazarlanacak bu mülk ? Hangi yöntem, sıra, metod ? PAZARLAMA PLANI var mı?
Uygulamayı vaadettiği programı tecrübe etmiş olması ve başarıya ulaştırmış olmasını bekliyorsunuz. Bu durumda bir takip ve raporlama sistemi olmalı...

- Her mülk için aynı pazarlama planı başarılı olur mu?

- Elbette hayır.Her mülk için uygulanacak pazarlama stratejileri ve planı farklıdır. O mülk için  alıcı/ kiracı adayını bazen yakın çevrede aramam bazen de şehrin tamamında aramam gerekir.

Satranç oynar gibi, oyunu kurgulamam ve hamle sırası geldiğinde eyleme geçmem gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

ticari gayrimenkul

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii